Weekendplanner Kaartjes

Buiten hardlopen en joggen.

Het is fijn om vroeg in de ochtend of na het werk nog even te gaan hardlopen. In de winter wordt het echter laat licht en is het al weer vroeg donker. Hieronder vindt u enkele tips om veilig en gezond te sporten.

Uiteraard wilt u bij het hardlopen ook uw mobiele telefoon, sleutels, betaalkaart en misschien een bidon met drinken meenemen. Dat kan met een heuptas of hardloopriem.

Handige artikelen bij het hardlopen.

oordopjes

Bron: Pixabay

Een handige telefoonhouder als armband.

Tips voor als u buiten gaat sporten.

  • Zorg ervoor dat u goed zichtbaar bent in het verkeer. Loop bij voorkeur op het voetpad of desnoods op de linkerzijde van het fietspad. Ga er echter niet zomaar vanuit dat een tegemoetkomende fietser u ziet.
  • Zorg dat u goed zichtbaar bent in het verkeer. Draag in ieder geval een reflecterend hesje voor hardlopers.
  • Gebruik geschikte oordopjes bij het joggen.
    Uw oordopjes of koptelefoon moeten waterdicht zijn en geen omgevingsgeluiden tegenhouden. U wilt het verkeer achter u immers aan horen komen.

Tips om beter zichtbaar te zijn in het verkeer.

Draag altijd een reflecterend hesje. Er zijn speciale hardloopvesten waar u niet door gehinderd zult worden bij het hardlopen.
Tip: Er zijn hardloophesjes met verlichting.

Tips:

  • Reflecterende sportarmbanden met verlichting.
  • Er zijn hoofdlampen en lampen die u op uw borst en op uw rug kunt dragen. Met deze lampen verlicht u de weg zodat u obstakels kunt zien. Sommige hardloopvesten hebben een dergelijke lamp.

Reflecterende hardloophesjes en hardlooparmbanden.

Hang een bidon met drinken aan uw riem.

  1. Zorg ervoor dat uw bidon niet te groot is. Een 0,7 literfles is een handig formaat.
  2. Een kunststof bidon moet BPA vrij zijn.
  3. Een grote vulopening is handig om de fles gemakklijk te vullen en schoon te maken.
  4. Een trektuit is handig bij het drinken als u onderweg bent.
  5. U moet uw bidon aan uw hardloopriem kunnen hangen.

Handige bidons voor hardlopers en fietsers

hardlopen

Bron: Pixabay

Buiten joggen, skeeleren of fietsen.
Tweeënhalf uur per week is al genoeg.

Uw telefoon meenemen bij het joggen.

Tijdens het hardlopen of fietsen kunt u uw telefoon meenemen om naar muziek of naar een podcast te luisteren of om gewoon bereikbaar zijn. Natuurlijk kunt u uw telefoon tijdens het rennen in de hand houden. Dat is handig als u bij het luisteren van muziek af en toe een nummer wilt overslaan.

Er zijn echter handiger oplossingen waarbij u uw handen vrij houdt bij het joggen.

Handige heuptassen voor hardlopers en wandelaars

Hardloopgordels voor uw telefoon en pasjes.

  • U kunt uw telefoon in een hardloopheuptas doen. In de heuptas kunt u uw sleutels, mobiele telefoon en portemonnee veilig meenemen bij het sporten.
  • Een hardloopgordel of runningbelt.
    Let erop dat uw gordel waterbestendig is i.v.m. zweet en regen. Er zijn harloopgordels waar u ook een bidon aan kunt hangen.
  • U kunt uw mobiele telefoon ook in een armband om de bovenarm meenemen. U kunt uw oordopjes aansluiten op de telefoon in de sportarmband.
    Vaak is er ook een vakje voor een betaalpas en sleutels.

Dit zijn handige houders voor uw telefoon.